Komunikat dla Rolników 28 lip 2023 08:07 wydrukuj Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów, z dniem 14 lipca bieżącego roku, weszły w życie przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ( Dz.U. z 2023 r., poz.1350), które stanowią podstawę do powołania Gminnej Komisji ds. szacowania szkód powstałych w wyniku suszy. Zgodnie z nowymi przepisami producent rolny będzie musiał obligatoryjnie złożyć wniosek o szacowanie szkód powstałych w wyniku suszy za pośrednictwem aplikacji – „Zgłoś szkodę rolniczą”. Na wniosek rolnika, Gminna Komisja dokona szacowania strat powstałych w wyniku suszy. Wniosek należy złożyć w terminie umożliwiającym oszacowanie strat w uprawach (komisja nie szacuje upraw skoszonych). Ponadto należy pamiętać, że samo oszacowanie strat przez Komisję nie pozwoli na wygenerowanie przez rolnika protokołu z aplikacji. Zobacz także 10 kwi 2025 Pomoc dla rolników, którzy doznali szkód w uprawach rolnych 11 mar 2025 PZDR Głogów organizuje kurs na stosowanie środków ochrony roślin metodą fumigacji 25 lis 2024 Spotkanie biznesowe "Leasing w Banku Spółdzielczym w Legnicy" już w najbliższą środę!