Społeczność

pole w gostyni

Hobbist – Zwolnieni z teorii

16 kwi 2024 09:04
wydrukuj
Kinga Olszewska, Malwina Urbaniak i Mateusz Pakuła to młodzi mieszkańcy gminy Gaworzyce, którzy realizują projekt społeczny w ramach olimpiady Zwolnieni z teorii.

Uczęszczają na co dzień do I Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie i wspólnie ze znajomą – Aleksandrą Neuman, stworzyli aplikację Hobbist. Dzięki aplikacji w łatwy sposób można poznać różne możliwości spędzania wolnego czasu. Wystarczy rozwiązać quiz, składający się z kilku prostych pytań.

Główną motywacją do stworzenia aplikacji był dostrzegalny i coraz częstszy brak pasji wśród rówieśników.

- Widzimy, że nie posiadają żadnej pasji lub nie wiedzą gdzie mogą ją rozwijać. Brak hobby sprawia, że nasze życie staje się monotonne oraz ciężej nam walczyć ze stresem, który w dzisiejszych czasach towarzyszy nam codziennie – mówi Kinga Olszewska, pomysłodawczyni projektu.

Jednym z cięższych wyzwań z jakimi twórcy aplikacji musieli się zmierzyć było utworzenie pytań i odpowiedzi do quizu tak, aby wynikające z nich hobby, było adekwatne dla każdego użytkownika.

- Dodatkowo samo wstawienie aplikacji do serwisu "Sklep Play" sprawiło nam wiele trudności, ponieważ każda rzecz i zmiana czegokolwiek w programie musiały zostać dokładnie zweryfikowane przez 20 testerów, przez co cały proces wstawiania aplikacji trwał ponad miesiąc – zauważa Malwina Urbaniak.

Jakie korzyści przynosi korzystanie z aplikacji "Hobbist"? Przede wszystkim dzięki aplikacji można poznać hobby dopasowane do siebie, a także sprawdzić lokalizacje, w których istnieje możliwość realizowania tej pasji. Można również zobaczyć filmiki z serwisu "Youtube", dotyczące dopasowanego hobby.

- Dostaliśmy bardzo dużo pozytywnych opinii na temat naszego projektu. Przede wszystkim, że nasza aplikacja jest czymś nowym i ciekawym. Osoby, które zainstalowały naszą aplikację są mile zaskoczone jej treścią, chętnie wypełniają quiz oraz chciałyby spróbować nowego zainteresowania – cieszy się Kinga z tak pozytywnego odbioru aplikacji.

Podczas pracy nad projektem młodzież zdobyła ogromne doświadczenie odnośnie pracy w zespole. Już wiedzą, jak ciężko jest podzielić zadania oraz porozumiewać się grupie. Nabyli umiejętności pisania ważnych pism, pozyskiwania partnerów oraz funduszy na realizację projektu i umiejętność promowania swoich działań.

- Planujemy rozwijać naszą aplikację, kiedy nastąpi duże zainteresowanie. Będziemy chcieli dodać kolejne pasje, a także udoskonalić system doboru hobby. Chcemy też skupić się na powiększeniu bazy hobby i lokalizacji – dodaje Mateusz Pakuła.

Jakie rady dla swoich rówieśników, którzy chcą rozpocząć własny projekt, mają twórcy aplikacji „Hobbist”?

  1. Przede wszystkim założyć zespół składający się z zaufanych osób, którym można powierzyć odpowiednie obowiązki.
  2. Być systematycznym w swojej pracy.
  3. Mieć życzliwe i wyrozumiałe podejście do swoich odbiorców.
  4. Nie przejmować się krytyką, walczyć o swoje i realizować własne marzenia.
  5. Trzymać się terminów i  celów.
  6. Nie poddawać się i wierzyć, że wasz projekt, naprawdę może odnieść sukces i komuś pomóc.

A my gratulujemy Kindze, Malwinie, Oli i Mateuszowi pomysłu oraz determinacji w dążeniu do postawionych sobie celów!